Autogén tréning

Az autogén tréning (AT) módszere a szervezet nyugalmi állapotának az előidézése: a pihenésre, stressz-kezelésre, belső feszültségek feldolgozására, valamint saját képességeink jobb felhasználásra és önismeretre ad lehetőséget. Olyan pszichoterápiás eljárás, amely a vegetatív idegrendszer harmóniáját állítja helyre, valamint személyiségfejlesztő hatású. Elsajátítása egy szakember által vezetett tanulási folyamat, mely ideális esetben 12-15 alkalomból áll, alkalmanként 1 órás foglalkozással.

Azok számára ajánlott a módszer elsajátítása, akik szeretnék pszichés feszültségeiket csökkenteni, önismeretüket fejleszteni, testi tudatosságukat és teherbíró-képességüket növelni, testi-lelki harmóniát elérni.

Relaxáció

A relaxációs módszerek arra irányulnak, hogy megszüntessék a szorongás testi és lelki tüneteit. A szorongás megterhelő érzelmi állapot, mely aggodalmakkal, feszültséggel, türelmetlenséggel, félelemmel jár.  A legfontosabb testi tünet az izomfeszülés, ami további tüneteket (pl. fejfájást, fáradtságot) okoz. A relaxáció szó szerint ellazulást jelent, a legtöbb módszer elsősorban az izmok ellazításával igyekszik hatni - kihasználva a szorongás és az izmok állapota közötti szoros kapcsolatot. A relaxáció módszere azon az elven alapul, hogy amit elképzelünk, azt a testünk meg is tudja valósítani. Relaxációban a kliens elsajátítja azt a képességet, hogy képzeleti képek, szavak segítségével képes legyen az izmai ellazulását előidézni . Erre több rásegítő módszer is van, az egyik legelterjedtebb a progresszív relaxáció, melyben először megfeszítjük izmainkat, hogy aztán, amikor ellazítjuk őket, könnyebb legyen átélni az ellazulást. A másik ismert módszer az autogén tréning, amelyben az izomellazulást a végtagok és a test elnehezülésének elképzelésével érjük el. Fontos, hogy a relaxációt képzett szakember segítségével sajátítsuk el.

Ambulanciánkon a szolgáltatást nyújtja: Hajós Anett

 
Terapeutáink
Hirdetés
Hirdetés